Metoda Masgutova
Terapie blândă, adresată în special copiilor cu intârzieri neuromotorii, cu tehnici de lucru pe cele șase arii de dezvoltare.
Formarea se adresează profesioniștilor din domeniul recuperarii medicale cu precădere recuperarii medicale pediatrice: kinetoterapeuti, psihoterapeuti, logopezi, pedagogi, medici, cadre medicale.
Organizator oficial Masgutova Method pentru Romania
Asociatia Terapia Mami Si Bebe
organizeaza cursuri de formare pentru cadre medicale, terapeuti si parinti, in domeniul recuperarii si neuro-reabilitarii pediatrice








Cursuri De Formare
Curs NeuroTactile Nivel 1
Privire de ansamblu asupra cursului:
🗨Pielea, cel mai mare organ al nostru, formează granița dintre ființa noastră fizică și lumea exterioară. De asemenea, găzduiește sistemul NeuroTactile, care permite corpului să acceseze senzațiile NeuroTactile din lumea exterioară. Pielea posedă unsprezece receptori neurotactili diferiți pentru a distinge gama largă de stimuli neurotactili pe care le întâlnește organismul. Acest set de receptori neurotactili ajută la informarea și prioritizarea informațiilor senzoriale primite pentru ca sistemul nervos central să le proceseze. Odată procesat, sistemul nervos central direcționează acțiunile corpului ca răspuns la condițiile NeuroTactile în continuă schimbare. Din cauza problemelor congenitale sau a traumei (in uter, la naștere sau oricând după naștere), pot apărea provocări ale sistemului NeuroTctile, care provoacă oricare dintre următoarele afecțiuni.
🗨 Hiper-Sistem neurotactil sensibil – Denumit și defensivitate NeuroTactile, aceasta are ca rezultat o reacție negativă, excesivă la atingere, care de obicei nu ar fi o problemă. O persoană cu un sistem NeuroTctile hipersensibil va răspunde adesea negativ la îmbrățișări, având părul periat sau unghiile tăiate și se va plânge de diverse texturi, cusături, etichete și va evita să poarte haine potrivite. O simplă zgârietură a pielii poate provoca o reacție așteptată pentru o rană mult mai debilitantă.
🗨Hipo-Sistem neurotactil sensibil – O persoană cu un sistem neurotactil hiposensibil nu răspunde adesea la inputul neurotactil care ar determina majoritatea oamenilor să acționeze. O tăietură adâncă, o împingere puternică sau alte forme de vătămare fizică duc la o reacție mică sau deloc. Intrarea NeuroTactile importantă pentru a lua măsuri și pentru a evita vătămarea, este adesea ratată de o persoană cu un sistem NeuroTactile hiposensibil, lăsându-le expuse riscului de a suferi un rău mare. Persoanele cu sisteme neurotactile hiposensibile caută adesea o stimulare senzorială mai intensă în efortul de a înregistra senzația.
🗨 Sistem neurotactil nefuncțional – Un sistem neurotactil nefuncțional pur și simplu nu funcționează.
🗨Reacțiile unei persoane cu sisteme NeuroTactile hiper sau hiposensibile par adesea mai mari sau mai mici decât ar dicta condițiile normale. Astfel de reacții disproporționate sunt adesea un indiciu că sistemul NeuroTactil al unui individ nu este angajat și integrat în mod corespunzător. Programul MNRI NeuroTactile Integration folosește tehnici neuro-tactile pentru a stimula diferiți receptori din piele, lucrând pentru a angaja și integra în mod corespunzător sistemul senzorial NeuroTactile în întregul sistem minte/corp. Atunci când sistemul NeuroTactile este integrat, trunchiul cerebral relaxează reflexele defensive și deschide întregul sistem către o experiență de siguranță în care reglarea emoțiilor și comportamentale se îmbunătățește și poate continua dezvoltarea motorie, comunicare și cognitivă sănătoasă.
💢Profesioniștii
💢Părinții și îngrijitorii interesați să afle mai multe despre Metoda MNRI și despre diferitele sale programe sunt încurajați să participe la acest curs din timp, având în vedere rolul fundamental pe care îl joacă în reglarea emoțională și comportamentală, precum și maturizarea și dezvoltarea generală. Cursul de Integrare NeuroTactile explorează în detaliu fiziologia și psihologia sistemului NeuroTctile, efectele de dezvoltare a receptorilor supra și sub-sensibili și importanța unui sistem NeuroTactil integrat corespunzător în procesul de integrare a tuturor mișcărilor și tiparelor reflexe motorii.
📖Cursul de integrare neurotactilă MNRI explorează:
📚 Metoda generală MNRI și rolul jucat de Programul de Integrare NeuroTctile
📒Integrarea neurotactilă și modul în care se leagă de reflexele motorii și alte sisteme importante ale corpului
📙 Dinamica neurofiziologică și psihologică a sistemului neurotactil
📘Rolul pe care îl joacă integrarea neurotactilă în stabilirea unei fundații pentru dezvoltarea motrică, de comunicare și cognitivă și pentru reglarea emoțională și comportamentală
📗Tehnici MNRI concepute pentru a evalua, activa și integra sensibilitățile NeuroTctile
📕Cum să creați programe de integrare MNRI NeuroTctile pentru clienții individuali
📔Cum să încorporați utilizarea conținutului cursului de integrare neurotactilă MNRI în practica zilnică a clientului și acasă
Obiectivele elevului:
După finalizarea cu succes a cursului de integrare neurotactilă de două zile și 16 ore, participanții vor intelege reperele:
* Activizarea conexiunilor fiziologice și structurale dintre piele, mușchi, tendoane și oase.
📝Agendă:📝
Ora 1:Mișcarea ca bază a dezvoltării naturale
Orele 2-3:Metoda Masgutova® de integrare a reflexelor neruosenzoriale și mișcări de arhetip
Ora 4:Reflexele servesc drept bază neuro-fiziologică pentru dezvoltarea mișcărilor copilului
Orele 5-6:importanța dezvoltării, structurii și funcțiilor pielii
Orele 7-8:importanța funcționării pielii și a integrării senzorio-motorii
Orele 9-10:Importanța sistemelor exteroceptive și proprioceptive și dezvoltarea sistemului RAS
Ora 11:Proceduri de integrare neurotactilă
Ora 12:Caracteristicile sistemelor auditive și vestibulare umane și conexiunile cu trunchiul cerebral, rețeaua nervoasă și sistemele pielii.
Orele 13-15:rolul receptorilor în bazele neurofiziologice ale dezvoltării simțului NeuroTactil
Ora 16:Beneficiile integrării NeuroTctile pentru integrarea optimă a reflexelor, îmbunătățirea sistemului de integrare senzorială
🔵Public țintă:
#Logopezi, #asistenți logopezi, #ergoterapeuti, asistenți de #terapie #ocupațională autorizați, asistenți medicali, #kinetoterapeuți, asistenți kinetoterapeuti, #educatori, #psihologi, #medici, terapeuți în #masaj, #consilieri în sănătate mintală, alți furnizori de servicii de sănătate, #parinti.
Curs Dinamica Si Integrarea Reflexelor
Privire de ansamblu asupra cursului:
☝️ Integrare a reflexelor dinamice și posturale oferă o bază pentru ca profesioniștii și părinții să înțeleagă
importanța maturizarii modelului reflex motor primar , de ce un reflex ar putea să nu fie integrat, impactul pe care
un reflex neintegrat îl poate avea și tehnicile MNRI concepute pentru a evalua și integra reflexele.
☝️Tiparele reflexelor motorii primare apar de-a lungul unui flux continuu de dezvoltare previzibil, fiecare reflex succesiv aparând pentru a asigura supraviețuirea și protecția copilului pe măsură ce sistemul său se maturizează și avansează. Atunci când este angajat în mod adecvat, fiecare reflex ancorează neurologic mai profund un sentiment de securitate fiziologic, emoțional și psihologic, eliberând copilul să se concentreze pe explorarea, învățarea și avansarea completă prin toate etapele maturizării reflexului motor primar. Prin acest proces de integrare completă, modelele de reflexe motorii primare formează baza pentru schemele de reflexe motorii aferente (sezut, târât, mers, etc) să se maturizeze și pentru ca fiecare dintre noi să-și atingă întregul potențial în timp, ancorând reglarea emoțională și comportamentală și avansând învățarea motrică, de comunicare și cognitivă. Tulburările congenitale sau evenimentele traumatice care
apar în uter, la naștere sau oricând după naștere pot întrerupe activarea, maturizarea și integrarea unui model de
reflex motor primar.
☝️În funcție de numărul de reflexe afectate și de deficitele de maturizare ale fiecărui reflex afectat, poate apărea un spectru larg de provocări ale vieții.
☝️Cursul MNRI® Integrarea reflexelor dinamice și posturale explorează:
🗨Metoda generală MNRI și rolul Programului de Integrare a Reflexelor Dinamice și Posturale
🗨Modelele reflexe motorii primare de progresie care încep în uter și continuă de-a lungul vieții
🗨Rolul pe care modelele reflexe primare ale sugarului îl joacă în stabilirea schemelor de reflexe motorii corelate ulterioare și în dezvoltarea abilităților motorii, de comunicare și cognitive avansate și de reglare emoțională și comportamentală
🗨Tehnici MNRI pentru evaluarea, modelarea și integrarea tiparelor reflexe motorii primare
🗨Cum să creați programe de integrare a reflexului motor primar MNRI pentru clienții individuali
🗨Cum să încorporați utilizarea conținutului cursului de integrare dinamică și posturală MNRI în practica zilnică a clientului și acasă
☝️Obiective de învățare: Integrarea reflexelor dinamice și posturale MNRI®
1. Descrieți Metoda Masgutova Neurosenzorimotor Reflex Integration SM (MNRI).
2. Explicați originile sale științifice
3. Descrieți rolul unui reflex și mecanismele sale senzoriale, motorii și ale sistemului nervos central.
4. Descrieți tiparele reflexe motorii primare, rolul subordonat pe care îl joacă fiecare în maturizarea mai multor scheme complexe de reflexe motorii legate, dezvoltarea abilităților motorii, decomunicare și cognitive
învățate și în atingerea potențialului de-a lungul vieții unui individ.
5. Descrieți efectele unui reflex neintegrat asupra sistemului creier-corp precum și efectele asupraabilităților
de limbaj receptiv și expresiv.
6. Descrieți impactul:
Traume asupra tiparelor reflexe motorii primare, rolul protector pe care îl joacă reflexele imature și impactul
negativ pe care îlpot avea protecția asupra capacității unui individ de a se auto-regla, de a învăța, de a se
dezvolta și de a crește.
Stresul și experiențele negative de învățare privind integrarea reflexelor necesare citirii, scrisului,
alimentației, stabilizării nucleului, integrării vizuale/motorii, dezvoltării vorbirii/ limbajului și
procesării auditive.
7. Definiți, clasificați și demonstrați (prin demonstrații în clasă) sistemele de coordonare motorie ale corpului, nivelul
creierului corespunzător responsabil de gestionarea fiecărui sistem și implicațiile pentru integrareareflexelor.
8. Descrieți importanța tiparelor reflexe motorii primare și identificați, definiți și clasificați fiecare tipar
9. Discutați cercetările lui Pavlov (1927), Simonove (1987), Kornorsky (1970) și Vygotsky (teoriadezvoltării
cognitive retipărită în 1978).
10. Comparați și contrastați modelele reflexelor motorii dinamice și posturale găsite în sistemele de coordonare a
planului corporal coronal, sagital și axial.
11. Analizați procesul de integrare reflexă:
Circuit reflex => Acțiuni reflex => Model de bază => Modele variante => Mișcare intenționată =>
Dezvoltare abilități => Planificare motrică
12. Definiți legăturile cu reflexele facilitatoare și opuse
13. Descrieți legătura cu reglarea emoțională și comportamentală și dezvoltarea personalității.
14. Descrieți reflexele ca fundament fundamental pentru învățarea și creșterea optimă motrice, de
comunicare și cognitivă.
15. Descrieți modul de implementare a tehnicilor de evaluare MNRI pentru a determina starea de integrare a fiecărui
model de reflex motor primar.
16. Explicați normele dezvoltării motorii automate pe baza metricilor de evaluare prezentate în Scales ofMotion
Development a lui Shirley (1986) și Scale of Motion Habits a lui Frankenburg și Doss (1986).
17. Explicați, demonstrați și identificați:
Parametrii Metodei MNRI importanți pentru determinarea stării de integrare a fiecărui reflex
Gama posibilă de stări de integrare pentru fiecare model de reflex motor primar, inclusiv integrat
(model de maturizare tipic), disfuncțional (atipic, imatur) și patologic (absența oricăruimodel sau
prezentare model incorect sau greșit).
Demonstrați, printr-o aplicație supervizată, capacitatea de a efectua un MNRI evaluarea și determinarea adecvată a stării fiecărui model de reflex motor primar.
18. Demonstrați cum să implementați tehnicile MNRI pentru a integra fiecare model de reflex motor primar.
19. Analizați și definiți modelele reflexe ale piciorului/piciorului pentru Babinski, Protectia tendonului piciorului, Flexiaextensie încrucișată a picioarelor, Mersul automat și Târâșul Bauer și efectul acestuia asupra abilităților de limbaj receptiv și expresiv.
20. Demonstrați exercițiile integrative eficiente pentru Babinski, Protectia tendonului piciorului, Flexia-Extensie
încrucișată a picioarelor, Mersul automat și Târâtul Bauer.
21. Analizați și definiți modelele reflexe de coordonare motorie de bază sau de coordonare grosieră pentru Spinal
Galant,Spinal Perez, Trunk Extension, Bauer Crawling și efectele acestuia asupra procesării auditive,
22. Demonstrați exercițiile integrative eficiente pentru Spinal Galant, Spinal Perez, Trunk Extension, Bauer
Crawling și efectul acestuia asupra procesării auditive, comunicării și limbajului expresiv.
23. Analizați și definiți modelele reflexe pentru traumă, protecție și supraviețuire, inclusiv îmbrățișarea Moro,
paralizia fricii, sprijinirea mâinilor
24. Demonstrați exercițiile integrative eficiente pentru Moro Embrace, Fear Paralysis, Hands Supporting
25. Analizați și definiți modelele reflexe pentru stabilitatea emoțională, frică și depresie, inclusivlegarea,
Perez spinal, paralizia fricii, Moro, extensia trunchiului și Landau.
26. Demonstrați exercițiile integrative eficiente pentru Bonding, Spinal Perez, Fear Paralysis, Moro,Trunk
Extension și Landau.
27. Demonstrați modul în care aceste programe corective individuale pot fi utilizate pentru a îmbunătăți provocările
generaleemoționale, motivaționale, cognitive, de comunicare și motorii într-o practică zilnică.
28. Aplicați prin demonstrație și practică practică tehnicile MNRI menite să activeze și să integrezetiparele reflexe motorii primare.
29. Descrieți, prin discuții de curs și demonstrații ale instructorului, cum să faceți față situațiilor unice și
provocatoare ale clienților folosind tehnicile metodei MNRI.
30. Demonstrați instructorului de curs capacitatea de a aplica în mod corespunzător procedurile de integrare pentru fiecare model de reflex motor primar.
31. Demonstrați cunoștințele cursului pentru a crea și aplica un program individual MNRI pentru clienții cu
diverse provocări.
32. Aplicați tehnicile de pre-evaluare MNRI pentru a identifica tiparele reflexe motorii primare disfuncționale.
33. Finalizați un program individual MNRI bazat pe rezultatele evaluării și provocările individualevizate.
34. Explicați familiei clientului impactul potențial pe care programul individualizat îl poate avea asupra:
Structura corpului, postura și maturizarea motorie
Abilități motorii, de comunicare și de învățare cognitivă și de reglare emoțională și comportamentală
35. Descrieți, evaluați și dezvoltați strategii pentru a încorpora utilizarea conținutului cursului de integrare
dinamică și posturală a reflexelor MNRI în practica zilnică a clientului și acasă. Agenda cursului:📖
🔍Mișcarea ca bază a dezvoltării naturale
🔍Metoda Masgutova™ de integrare a reflexelor neruosenzoriale
🔍Reflexele ca bază neuro-fiziologică pentru dezvoltarea mișcărilor copilului
Pauză
🔍Sisteme de coordonare corporală și motrică și niveluri ale creierului.
🔍Explicați Evaluarea reflexelor MNRI®
Pauză
🔍Modele de reflexe dinamice și posturale ale sugarului Integrare-Sistem de coordonare motorie dreapta/stânga.
🔍Reflexe dinamice: Robinson Hand Grasp Reflex
🔍Reflexul de tragere a mainii
Pauză
🔍Babinski Reflex
🔍Reflexe posturale: ATNR și Bonding
🔍Integrarea modelelor reflexe în MCS laterale dreapta-stânga a corpului.
Pauză
🔍Modele de reflexe dinamice și posturale ale sugarului Integrare-Sus-Jos Sistem de coordonare motorie
🔍Reflexe dinamice: mers automat, târăre Bauer
🔍Moro Embrace Reflex
Pauză
🔍Reflexe posturale (reflexul de susținere a mâinilor și reflexul Landau)
Alte reflexe: reflexul de orientare Pavlov
🔍Integrarea modelelor reflexe în sus și în jos laturile corpului MCS
Pauză
🔍Modele de reflexe dinamice și posturale ale sugarului Integrare-Sistem de coordonare motorie față-spate.
Dezvăluirea cursului: Institutul Educațional Svetlana Masgutova a dezvoltat și patentat o tehnologie licențiată, denumită MNRI®. Deoarece nu există alte produse asemănătoare disponibile, ofertele de curs vor acoperi doar
informații care se referă la utilizarea eficientă și sigură a produselor menționate mai sus. Această prezentare se va
concentra exclusiv pe MNRI® și nu va include informații despre alte produse sau servicii similare sau conexe.
Cerințe pentru finalizarea cursului: Este necesara prezenta pe tot parcursul cursului pentru obtinerea certificatului.
Pot participa la curs:
Logopezi, asistenți logopezi, ergoterapeuti, asistenți autorizați în terapie ocupațională, asistenți medicali, kinetoterapeuți, asistenți kinetoterapeuti, educatori, psihologi, medici, terapeuți in masaj, consilieri în sănătate, părinți implicati in servicii de sănătate.
Evaluări:
Cursuri în persoană: autoevaluare și demonstrație tehnică.
Cursuri online: Autoevaluare și demonstrație tehnică.
Curs Integrarea Reflexelor Vizuale si Auditive
Introducere:
👀👂Sistemul vizual şi cel auditiv funcționează independent, dar şi în combinație între ele şi cu celelalte sisteme senzoriale pentru a informa şi ghida acțiunile interne şi externe ale corpului. Sistemul auditiv oferă corpului accesul la sunete şi vibrații din natură, voci (proprii şi din alte surse), sunete, vibrații ale instrumentelor, aparatelor şi multe altele; permite distingerea diferențelor de volum, timbru, ritm, ton, modulație și frecvență. Când trebuie să ne concentrăm la ceva, reflexele auditive blochează instantaneu frecvențele sonore inutile, în schimb cand e nevoie de conştientizarea auditivă generală, reflexele auditive extind rapid accesul la un domeniu larg de frecvente pentru a se asigura că sistemul nervos central primeşte toate informațiile de care are nevoie pentru a răspunde în mod corespunzător. Sistemul vizual distinge variații ale formei, culorii, luminozității, mişcării, ceea ce ajută la diferenţierea oamenilor, locurilor şi lucrurilor cunoscute de cele necunoscute, la determinarea localizării relative a obiectelor, permite să recepționăm/detectam semnalele vizuale importante pentru o funcționare zilnică şi pentru supraviețuire generală. Reflexele vizuale se adaptează instantaneu la semnale vizuale statice şi dinamice (in mişcare), aproapiate sau îndepărtate, blocand intrarea/informația vizuală străină/exterioară atunci când este necesară concentrarea vizuală și focalizarea, păstrând totodată vigilența față de informația vizuală neobişnuită. importantă pentru funcționarea productivă și siguranța generală. În timp ce sistemul senzorial vizual şi cel auditiv oferă fiecare corpului acces la forme unice de stimuli, în acelaşi timp ele şi colaborează între ele, atât pentru a coordona informațiile văz-auz” cât şi în combinație cu celelalte sisteme senzoriale, pentru a informa şi a prioritiza informațiile furnizate sistemului nervos central pentru ca acesta să poată ghida/direcționa acțiunea ca răspuns la condițiile mereu-schimbătoare ale mediului înconjurător. Datorită problemelor congenitale sau ale traumatismelor (in uter, la naştere sau oricând după naștere), sistemele auditive şi vizuale pot deveni hipersensibile sau hiposensibile, aşa cum sunt definite mai jos, sau pur și simplu să nu funcționeze; ceea ce duce la o serie de provocări auditive şi vizuale.
Reacţii de hipersensibilitate:
👉 Hipersensibilitatea auditivă poate avea ca rezultat o reacție exagerată sau intoleranță la sunete puternice, sunete cu frecvențe ridicate sau joase sau sunete cu alte caracteristici, care însă nu deranjează pe ceilalți. Persoanele cu un sistem auditiv hipersensibil de multe ori îşi acoperă urechile ca reacție la disconfortul cauzat de diverse sunete
👉 Hipersensibilitatea vizuală poate duce la o reacție exagerată sau o distractibilitate faţă de stimuli vizuali. care de obicei nu provoacă perturbări la alții, adică lumină strălucitoare sau de joasă intensitate, culori aprinse sau modele grafice complexe, stimul vizual static sau dinamic legat de oameni, animale, obiecte şi multe altele.
2. Vor învăța despre sistemul vizual și funcția acestuia, explorând pe parcursul cursului:
a) Componentele anatomice ale sistemului vizual şi rolul pe care îl joacă fiecare component în procesul de vedere
b) Reflexele vizuale și rolul pe care fiecare reflex il joacă în procesele de maturizare şi dezvoltare
c) Provocările create de reflexele vizuale disfunctionale
d) Tehnici MNRI disponibile pentru a aborda reflexele vizuale disfuncționale
e) Importanța abilităților vizuale naturale şi a mişcărilor oculare necesare pentru a stabili un sistem vizual coordonat
3. Vor învăța despre sistemul auditiv și funcțiile sale, explorând pe parcursul cursului:
a) Componentele anatomice ale sistemului auditiv și rolul pe care îl joacă fiecare în procesul auditiv
b) Reflexele auditive şi rolul pe care fiecare il joacă în procesele de maturizare şi dezvoltare
c) Provocările create de reflexele auditive disfuncționale
d) Tehnici MNRI disponibile pentru a aborda reflexele auditive disfuncționale
e) Conexiunea dintre sistemul auditiv şi cel vestibular
4. Vor învăța cum să aplice tehnicile de evaluare MNRI pentru a determina nivelul de dezvoltare a fiecărui reflex vizual și auditiv (adică integrată, disfuncțională sau patologică)
a) Vor demonstra printr-o aplicație directă, supravegheata, capacitatea de a efectua o evaluare MNRI şi de a determina în mod adecvat starea fiecărui reflex vizual şi auditiv
5. Vor învăţa cum să aplice tehnicile MNRI pentru a integra fiecare reflex vizual şi auditiv
a) Vor învăţa prin demonstrație și practică directă tehnicile MNRI pentru activarea și integrarea reflexelor vizuale şi auditive neintegrate
b) Vor învăţa prin discuția din timpul cursului şi demonstrația instructorului cum să facă faţă unor situații unice şi provocatoare cu clienții, folosind tehnicile metodei MNRI
c) Vor demonstra instructorului de curs capacitatea de a aplica în mod corespunzător proceduri de integrare pentru fiecare reflex vizual şi auditiv
6. Vor învăţa să utilizeze cunoştinţele de la curs pentru a crea și aplica un program MNRI individualizat pentru clienții cu diverse provocări
a) Vor învăța să dezvolte un program MNRI individualizat bazat pe rezultatele evaluării şi provocările individuale specifice
b) Vor învăța să exploreze împreună cu familia clientului impactul potențial pe care il poate avea programul individualizat asupra:
⚫ Sprijinirii integrării mişcărilor motorii arhetipale, a modelelor de reflexe motorii primare și a altor sisteme ale corpului
Structurii corpului, a posturii și a maturizării sistemului motor
Abilităților motorii, de comunicare şi de învățare cognitivă şi asupra reglării emoționale și comportamentale
7. Vor explora, evalua şi dezvolta strategii pentru a încorpora conținutul cursului de „Integrare a Reflexelor Vizuale şi Auditive MNRI” în practica zilnică de lucru cu clienții și în practica la domiciliu.
Reacţii hiposensibile:
👂Hiposensibilitatea auditivă are ca rezultat o subreacție la sunete care de obicei ii provoacă pe ceilalți să reacționeze. Adesea, hiposensibilitatea auditivă face ca un individ să rateze informații importante pentru învățare, rămânând totuşi în siguranță și funcționând productiv în lume. Oamenii cu această provocare rămân adesea ignoranti/pasivi faţă de sunetele care ii determină pe ceilalți să reacţioneze negativ. Hiposensibilitatea vizuală are ca rezultat o subreacție la stimuli vizuali care de obicei ii provoacă pe ceilalți să reacţioneze. O persoană care se confruntă cu văz hiposensibil ar putea privi direct luminile strălucitoare care i-ar determina pe ceilalți să-şi acopere ochii, ar putea să nu reacționeze la mişcări care ar putea provoca vătămări sau ar putea avea dificultăți în a urmări cu ochii persoanele sau obiectele.
Când probleme auditive sau vizuale duc la reacții mai mari sau mai mici decât ar dicta condițiile normale, este probabil ca sistemul în cauză să nu fie implicat sau integrat în mod corespunzător. Emoțiile şi comportamentul unei persoane care se confruntă cu provocări auditive sau vizuale apar adesea dereglate/deviate pentru observatorii externi. Tehnicile Programului de Integrare Vizuală şi Auditivă MNRI lucrează la implicarea și integrarea sistemului senzorial vizual şi cel auditiv pentru îmbunătățirea funcției sistemului senzorial, care, la rândul său, poate îmbunătăți autoreglarea comportamentală și emoțională și poate facilita învățarea.
Specialiştii, părinții și îngrijitorii care lucrează cu clienți sau copii care se confruntă cu provocări vizuale sau auditive sunt încurajați să participe la cursul de Integrare vizuală şi auditivă MNRI. Cursul explorează în detaliu fiziologia şi psihologia sistemului vizual şi cel auditiv, efectele problemelor de hiper- şi hiposensibilitate asupra dezvoltării şi rolul important pe care îl are sistemul vizual şi cel auditiv în integrarea tuturor mişcărilor și tiparelor de reflexe motorii. Participanții la cursul de Integrare a Reflexelor vizuale și auditive se pot aștepta să afle despre:
⚫ Reflexele vizuale şi auditive, cum interacționează acestea cu reflexele motorii automate şi sistemele importante ale corpului
⚫ Viziunea binoculară şi percepția vizuală, auzul binaural, percepția auditivă și controlul postural, concentraţia vizuală şi auditivă şi capacitatea de concentrare a atenției, sistemele de coordonare văz/ auz şi auz /văz şi condiţiile necesare pentru o funcționare optimă
⚫ Rolul pe care il joacă reflexele auditive în stabilirea bazelor dezvoltării viitoare a abilităților motorii, de comunicare şi cognitive şi a abilităților de autoreglare emoțională şi comportamentală
⚫ Punctele reflexe importante pentru integrarea reflexelor vizuale și auditive, pentru activitățile de coordonare a mişcărilor şi coordonarea necesară între sistemul auditiv şi vizual
⚫ Tehnicile MNRI dezvoltate pentru evaluarea, modelarea și integrarea reflexelor vizuale și auditive şi a mişcărilor şi tiparelor de reflexe motorii primare asociate
Obiectivele cursului:
După finalizarea cu succes a cursului de trei zile, 24 de ore de Integrare vizuală şi auditivă, participanții:
1. Vor învăța despre Metoda Masgutova de Integrare a Reflexelor Neuro- sensorimotoriiTM (MNRI)
a) Natura înnăscută a sistemului reflex motor
b) Rolul unui reflex şi mecanismele sale senzoriale, motorii și ale sistemului nervos central
c) Când, de ce și cum se implică creierul în protecție sau în învățare și dezvoltare
d) Rolul pe care îl are sistemul vizual şi cel auditiv în integrarea reflexelor motorii şi în învățarea avansată
Reflexe şi tehnici abordate în acest curs:
Modele de reflexe motorii primare
* Reflexul Tonic Cervical Asimetric (RTCA) Reflexul Tonic Cervical Simetric (RTCS)
Alte reflexe motorii Acomodare Acustic
⚫ Indreptarea capului Respiraţie
⚫ Oculo-vestibular
Reflexul de apărare a tendoanelor trunchiului
* Orientare spațială/orientare după sursa sunetului Nivelarea joncţiunii temporo-mandibulare
⚫ Oculo-kinetic
* Convergență-Divergență
Tehnici de Integrare Auditivă şi vizuală
Relaxarea încrucișată a corpului
Activarea Propriocepției urechilor
* Relaxarea reacției de apărare a tendoanelor de lumină verde
Activarea propriocepției auditive
* Dopuri de urechi
* Pendulum la mijlocul claviculei
Activare reflexelor de tipare vizuale
⚫ Intinderea oaselor obrazului
Activarea reflexului vestibular-ocular
Sunete primare Urmărire cu ochii Discriminare auditivă Nivelare vestibulară • Discriminare vizuală
Deschidere de ferestre Tapotajul osului temporal
* Discriminare auditivă ⚫ Stimularea punctelor Foramen • Bolta capului
Cercuri în jurul ochilor Optul Infinitului la Ochi
* Stimularea punctelor oculare ⚫ Activarea reflexului opto-kinetic
Condiţii de participare: Nu există condiții de participare obligatorii; cu toate acestea, dr. Masgutova recomandă participarea mai întâi la cursul de „Integrare a reflexelor dinamice și posturale”, ori de câte ori este posibil, pentru că acesta oferă un context mai larg înainte de a participa la alte cursuri fundamentale.
📗📘📙
Durata cursului: Cursul acoperă o perioadă de trei zile şi necesită minim 24 de ore de instruire directă pentru a fi finalizată.
Structura curiculară: Programul de curs constă dintr-o combinație de prezentări istorice şi teoretice, imagini şi videoclipuri despre studii de caz, demonstrații a tehnicilor şi practică aplicată și discuții în clasă.
Materiale de curs: Manualul cursului de „Integrare a Reflexelor Vizuale și Auditive MNRI”, scris de Dr. Svetlana Masgutova, Ph.D., este sursa principală pentru conținutul prezentat în clasă. Conținutul suplimentar provine dintr-o varietate de articole şi studii de caz MNRI, şi va fi specificat unde este nevole in timpul prezentării cursului. Manualul cursului este inclus în taxa de curs şi este distribuit participanților în prima zi de curs.
Curs aprobat ca și formă de educație continuă pentru: AOTA (Asociația terapeuţilor ocupaţionali din America)
Curs Patologia Si Integrarea Reflexelor
Cursul de reformare și integrare a reflexelor disfuncționale și patologice analizează cauzele pentru care reflexele motorii devin uneori disfuncționale și cum se determină dacă există o patologie mai profundă. Aceste cunoștințe contribuie la stabilirea priorităților în dezvoltarea programelor individualizate. Specialiștii, părinții și îngrijitorii sunt instruiți cum să facă evaluări folosind o scală de evaluare pe două niveluri, de șaisprezece puncte, pentru a măsura/cuantifica nivelul de disfuncție a reflexelor. Această scală este fundamentală pentru evaluarea și aplicarea tehnicilor MNRI, deoarece contribuie la cuantificarea acțiunii reflexe și oferă o măsură sigură/credibilă a îmbunătățirilor pe parcursul tratamentului MNRI.
Obiectivele cursului:
În acest curs de 3 zile (24 ore), participanții vor avea parte de instruire practică pentru a învăța cum să efectueze evaluări utilizând metoda MRNI pentru a descoperi tiparele reflexe neintegrate sau imature și pentru a dezvolta programe individualizate pentru persoanele cu provocări emoționale, motivaționale și de mișcare. Participanții vor demonstra aplicarea adecvată a integrării structurale a reflexelor disfuncționale și patologice într-o situație supravegheată. Activitatea de curs va include teorie, instruire în grup și practică individuală pentru a identifica, repeta și implementa tehnica adecvată. În cadrul evaluărilor se va discuta o scală compusă din două părți, de șaisprezece puncte.
Programul de remodelare și integrare a reflexelor disfuncționale și patologice face parte din metoda mai largă MRNI. Programul se concentrează să furnizeze:
1. Înțelegerea bazei fiziologice și psihologice a mișcării, a conceptului senzorial-motor al integrării reflexelor, a dezvoltării unui reflex de la apariția lui până la la integrare precum și a componentelor caracteristice ale reflexelor.
2. Înțelegerea diferitelor reflexe, a stimulilor lor senzoriali și a răspunsurilor motorii, etapele de dezvoltare a fiecărui reflex, precum şi gruparea lor în funcție de membrele superioare, membrele inferioare și trunchi.
3. O metodă și criterii de evaluare a tiparelor reflexe utilizând un sistem de punctaj alcătuit din patru puncte și o scală de evaluare.
4. Înțelegerea și aplicarea metodei MRNI® pentru reeducarea neurologică a reflexelor disfuncționale și patologice pentru a ajuta la auto-reglare
Reflexele abordate în acest curs:
Tipare de reflexe motorii primare
* reflexul tonic cervical asimetric (ATNR/RTCA)
* reflexul sprijinirii pe mâini (parașută)
* Galant
* reflexul palmomentonier Babkin
* Landau
* Perez
* Babinski
* reflexul de flexie-extensie încrucişată a picioarelor
* reflexul tonic cervical simetric
* reflexul de târâreBauer
* îmbrățișarea Moro
* reflexul de mers automat Thomas
* reflexul de îmbrăţişare
* reflexul de orientare Pavlov
* reflexul tonic labirintic
* zbor și aterizare
* reflexul de apucare Robinson
* reflexul de extensie a trunchiului
* reflexul de tragere a mâinilor
Reflexe motorii suplimentare și reacții
* Frica paralizantă
* Locomotie
* Reflexul de apărare a tendoanelor picioarelor
* Răsucire secvenţială
Condiţii de participare: Cursul de integrare a reflexelor dinamice și posturale și cursul de integrare a reflexelor pentru copii cu provocări
Durata cursului: Cursul acoperă o perioadă de 3 zile și necesită un minim de 24 ore de instruire directă în clasă pentru a fi finalizat.
Structura curiculară: Curriculum-ul cursului constă într-o combinație de prelegeri istorice și teoretice, diapozitive și videoclipuri de studiu de caz, demonstrație tehnică și practică aplicată, și discuții în clasă.
Materialele cursului: Manualul de curs “Remodelarea și integrarea reflexelor disfuncționale și patologice MNRI”, scris de dr. Svetlana Masgutova, Ph.D., este sursa principală pentru conținutul prezentat în clasă. Conținutul suplimentar al cursului se bazează pe o varietate de articole și studii de caz MNRI și este menționat după caz în timpul prezentării. Manualul cursului este inclus în taxa de curs și este distribuit participanților în momentul preyentării la curs.
Curs aprobat ca şi formă de educație continuă pentru: AOTA (Asociaţia terapeuţilor ocupaţionali din America)
Conditii de inscriere:
-calitate de terapeut certificat, parinti, apartinatori ai persoanelor sau copiilor cu dizabilitati, personal medical, educatori.
- Curs Integrarea Oro Faciala Nivel 1
Curs Integrarea Oro Faciala Nivel 2
👉Conceptul neurostructural pentru optimizarea controlului functiilor motorii ale vorbirii.👈
♦️ Formarea Masgutova Method
Nivelele de pregatire in Integrarea reflexelor faciale si Integrarea reflexelor oro-faciale.
Formari de 24 ore, fiecare nivel.Instruirea este facuta pentru Romania, de Core Specialist si Trainer, Joanna Kowalewska, instructor cu o vasta experienta in practica metodei, in coordonarea si instruirea terapeutilor formati de-a lungul anilor de catre Institutul Svetlana Masgutova.
www.masgutovamethod.com
🛑🛑Cele 2 nivele de formare au ca scop instruirea terapeutilor, parintilor speciali, medicilor, cadrelor medicale care zi de zi intreprind si initiaza parghii noi de recuperare.
♦️Prezentarea generală a cursului:
Dezvoltarea motorie primara.
Sistemul motor primar si dezvoltarea functiilor cognitive superioare.
Evaluarea nivelului de integrare oro-faciala.
Reflexele oro-faciale si dezvoltarea vorbirii.
Etapele dezvoltarii vorbirii.
Sistemul auditiv in relatie cu dezvoltarea vorbirii.
Reflexele motorii faciale si orale in relatie cu dezvoltarea vorbirii.
Dezvoltarea motricitatii fine, coordinarea oro-motorie si dezvoltarea limbajului.
Vorbirea si aspectele neurostructurale.
Scopul si activarea reflexelor oro-faciale.
Integrarea tiparelor reflexelor oro-faciale.
Aplicarea practica a tehnicilor de integrare a tiparelor reflexelor oro-faciale.
Reflexul de incirdare a tendoanelor oro-facial
Reflexul de supt
Reflexul de deglutitie
Reflexul de masticatie.
🔺️Cerinţe preliminare: există cerinţe preliminare, sa fii urmat primul nivel de curs MNRI Integrarea Reflexelor Faciale; însă Regulamentul Institutului Masgutova, recomandă participarea înainte la cursul de integrare a reflexelor dinamice şi posturale care ajută la formarea unui context mai larg înainte de participarea la alte cursuri de bază.
Metoda Masgutova® este un set de programe concentrate pe refacerea şi maturizarea mişcărilor primare, reflexelor, sistemelor de coordonare şi aptitudinilor pentru funcţionarea optimă a mecanismelor naturale, proceselor de dezvoltare, funcţionarea cognitivă şi integrarea senzo-motorie. Metoda Masgutova® se concentrează pe stimularea tiparelor reflexelor pentru a trezi resursele motorii naturale, genetice, capacitatea de auto-regenerare a memoriei motorie şi coerenţa senzo-motorie. Această reuşită implică în mod înnăscut îndeplinirea gamei maxime de aptitudini de mişcare şi de învăţare.
Misiunea Institutului Svetlana Masgutova Educational Institute® for Neuro-sensory-motor Reflex Integration , LLC este de a le oferi copiilor şi adulţilor cunoştinţe fiabile şi instrumente sigure în folosirea resurselor motorii naturale, genetice pentru a înlesni dezvoltarea neuro-senzomotorie de succes şi învăţarea cu bucurie.
Curs Neurotactile Avansat
MNRI ® CURS INTEGRARE NEUROTACTILA – FACILITAREA DEZVOLTARII PSIHOMOTORII (NIVEL AVANSAT)
MNRI® Curs avansat de integrare neurotactila si facilitare a dezvoltarii psihomotorii (avansat)
1. Descrierea proceselor de integrare a reflexelor eurosenzoriale-motorii Masgutova (MNRI®) pentru activarea reperelor reflexelor senzorio-motorii.
2. Explicarea proceselor de integrare NeuroTactila și activarea tiparelor reflexe senzorio-motorii pentru a atenua efectele fizice și psihologice negative ale stresului.
3. Explicarea dinamicii neurofiziologice și psihologice pentru dezvoltarea sistemului tactil.
4. Descrierea motivului pentru care creierul ofera protecție/supraviețuire, si totodata învățare și dezvoltare.
5. Descrierea strategiei NeuroTactile care optimizează trunchiul cerebral, relaxează reflexele defensive și deschide întregul sistem pentru o dezvoltare cognitivă, socială și motrică sănătoasă.
6. Explicarea procesului de dezvoltare a pielii și a simtului tactil, inca din uter și originile sistemului nervos, cardiovascular și imunitar.
7. Descrierea celor trei straturi ale pielii și modul în care acestea afectează procesarea senzorială și dezvoltarea sistemului nervos.
8. Explicarea legaturii dintre acest program si reglarea funcțiilor diferiților receptori și dermatomi de la nivelul pielii și de ce acest lucru este important pentru dezvoltarea cognitivă.
9. Descrierea modului în care receptorii pielii afectează bazele neurofiziologice pentru dezvoltarea arcurilor și circuitelor reflexe.
10. Explicarea modului în care pielea reprezinta organul principal pentru simțul tactil și cum este legată de dezvoltarea sănătoasă a abilităților cognitive, sociale, emoționale și fizice.
11. Descrierea legăturii dintre sistemul sensibilității profunde, propriocepție, sistemul muscular și controlul motor.
12. Explicarea funcționarrii neurofiziologice a sistemului tactil și conexiunea acestuia cu creierul, măduva spinării și rețeaua nervoasă.
13. Explicarea mecanismelor de flexie-extensie de bază care se corelează cu strategiile de protecție (răspuns la înghețare-flexie) și de supraviețuire (luptă și zbor-extensie) ale creierului.
14. Discutați modul în care axa de stres HPA și eliberarea tendințelor de protecție neproductive optimizează senzația tactilă a corpului pentru a maximiza coordonarea motorie primară.
15. Explicarea modelelor reflexe de îndreptare (modele reflexe de întindere și extensie a trunchiului) și efectele acestora asupra învățării.
16. Explicarea tehnicilor adecvate de mișcări de rotație ale membrelor pentru a crea flexibilitate și eliberarea răspunsului de protecție a ligamentelor.
17. Explicarea mișcărilor omoloage (pentru a sprijini legăturile bilaterale ale sistemului tactil) servesc pentru modelele reflexe de tragere a mâinilor, apucare a mâinilor, susținere a mâinilor și cum afectează limbajul expresiv.
18. Explicarea mișcărilor homolaterale, cum acestea susțin tiparele reflexe pentru a activa mișcările unilaterale.
19. Descrierea modului în care mișcările transversale laterale susțin tiparele reflexe care activează mișcările ce traversează linia mediană a corpului.
20. Explicarea modului în care tactilitatea primară facilitează mecanismele de neurodezvoltare pentru învățarea productivă a abilităților motorii, integrarea tiparelor motorii primare pentru a sprijini dezvoltarea cognitivă pozitivă;
21. Explicarea modului în care dezvoltarea conștientizării proceselor corpului și a sentimentelor de siguranță sunt necesare pentru interacțiunea cu lumea, legarea cu sine și comunicarea cu ceilalți.
22. Explicarea modul în care eliberarea tendințelor de protecție neproductivă la nivel somatic, influenteaza reactia de experimentare a protecției pozitive, ce reglează stresul-axa HPA.
23. Demonstrați prin exerciții practice supravegheate pentru a implementa tehnicile de neuro-integrare MNRI® concepute pentru a evalua, activa și integra sisteme tactile provocate: intampinarea corpului, segmentele brațelor și picioarelor, rotațiile, capul, capul, spatele și intreg corpul.
24. Veti afla cum să creați și să aplicați un program individual MNRI® pentru clienții cu diverse deficite de neurodezvoltare și provocări de învățare.
Agenda de timp:
Ziua 1:
Ora 1 – MNRI®
Ora 2 – Procese de integrare NeuroTactila
Ora 3- Dinamica neurofiziologică și psihologică pentru dezvoltarea sistemului tactil
Ora 4 – Protecție/supraviețuire versus învățare și dezvoltare
Pranz 1 ora
Ora 5- Strategie NeuroTactilă
Ora 6- Procesul de dezvoltare a pielii și a simtului tactil
Ora 7- Straturile pielii
Ora 8- Funcțiile receptorilor și dermatomilor din piele
Ziua 2:
Ora 1- Receptorii pielii
Ora 2- Pielea și dezvoltarea
Ora 3- Controlul motor
Ora 4- Funcționare neurofiziologică
Pranz 1 ora
Ora 5- Flexia-extensia nucleului trunchiului
Ora 6- Axa de stres HPA
Ora 7- Modele reflexe de redresare
Ora 8- Mișcări de rotație
Ziua 3:
Ora 1- Mișcări omoloage
Ora 2- Mișcări homolaterale
Ora 3 – Mișcări transversale laterale
Ora 4- Tactilitate primară
Pranz 1 ora
Ora 5 – Conștientizarea corpului
Ora 6- Axa de stres HPA
Orele 7-8 – Modele reflexe de redresare
Format curs: cu prezenta fizica
Ore de curs: 24
Curs Arhetipuri de Miscare
Metoda Masgutova – set de programe, axate pe restaurarea si maturizarea tiparelor senzorial-motorii primare a reflexelor si abilitatilor, pentru o performanta optima a mecanismelor care dezvolta si ajuta la functionarea creierului.
Curs de formare- Archetiputile de Miscare.Curs de 24 de ore, deschide oportunitatea formarii pentru terapeutii care lucreaza in domeniul reabilitarii pediatrice, pentru adulti, seniori, parintilor sau apartinatorilor persoanelor care necesita ingrijire terapeutica.
Cursul – Archetipurile de Miscare, face parte din recomandarile Dr Svetlana Masgutova, pentru a intra in tainele MNRI.
Fie ca esti parinte si cauti pentru copilul tau o stimulare pentru dezvoltare optima, fie ca esti parinte special si ai nevoie de o terapie pe masura problemelor tale, fie ca esti terapeut si iti doresti sa te formezi continuu, aici vei gasi suport, raspunsuri si parghii viabile.